12 augustus vrijdag

12 augustus 2016 - Ghana, Ghana

Vandaag gaan we terug naar Nederland met de nachtvlucht. We reizen van krokobite naar Akra waar we een tour door de grote stad krijgen. Old town Akra de gids vertelt in het vissersdorp dat de vissers daar illegaal wonen op het strand er wonen 5 duizend mensen. Hij zorgt dat er kinderen naar school gaan en anders werken ze vanaf 9 jaar al mee. School word dus niet ondersteund door de overheid. Er gaan ongeveer 125 kids naar school die voorbereid worden om toch naar een overheidsschool te gaan. Op het strand vinden alle activiteiten plaatsen. De vissen worden gekookt,gerookt,gedroogd in de zon op het asfalt. En vervolgens verkocht naar restaurant. De tour vertelt dat er 2 delen zijn het voormalige Britche stuk en het Nederlandse stuk er wonen dus 2 chiefs, in deze grote gemeenschapwijk. Er zijn dus ook 2 (paleisen). Inge gaat de vuurtoren op en geniet van het uitzicht. We gaan naar een plekje bij de kust om te eten. We zien random een varken over het strand lopen en zien voor de 2de keer een paard in Ghana. De laatste paar Ghanese zonnestralen van Ghana. Toen Dominique avondeten kreeg dacht ze dat het groene spul broccoli was en na een grote hap bleek het toch geen broccoli te zijn en stond haar mond in de fik. We rijden met Eric naar de luchthaven en passeren een militaire basis voor luchtmacht,marine,landmacht en een restaurant in een oud vliegtuig (dc10). Het is erg druk richting de luchthaven vanwege einde werkdag. De gids zet ons af bij het droppunt. We nemen te haastig afscheid omdat alleen reizigers toegelaten worden. We kleden ons om en droppen de bagage. Er worden hier en daar vragen gesteld door beveiligers en hebben een fijne vlucht. Om kwart over 7 land het vliegtuig in Amsterdam aan.

Wij sluiten hierbij de reis af met een bedankje; Wij vonden het leuk dat jullie hebben meegereisd met ons en hopelijk hebben jullie ook de sweer kunnen proeven van Ghana.