30 juli zaterdag

30 juli 2016 - Mole National Park, Ghana

om 01.45 uur zitten kees en inge rechtop in bed vanwege enorme bonken op onze deur en gekras van nagels. Kees draait zich om en inge ligt verstijfd bij te komen monkeys op bezoek bij de Vonkies. Om 06.oo staan we op voor de ochtend safari en verzamelen om 6.45 uur voor de walking safari van 2 uur. Onze gids is abdullah, compleet in ranger outfit met geweer. We lopen maar het is heel modderig vanwege de regen. We zien veel verschillende antilopes, een paar apen baboons genoemd, wilde zwijnen. We klunen over takken en beken , het is erg modderig. Twee uur later zitten we moe en bezweet aan het ontbijt. We horen van de ranger dat er olifanten zijn gespot en we ook met eigen auto en een ranger kunnen gaan spotten. We zoeken onze chauffeur die gelijk de motor start om uit te rukken. Na een flinke prijsonderhandeling vertrekken we inclusief ranger met jachtgeweer op zoek………. helaas denkt iedereen er zo over en is het ontzettend druk met bussen en auto’s onderweg. Onze chauffeur wil als 1e arriveren en geeft flink gas en snijd wat bussen af. We horen de olifanten roepen op afstand en het bos verpletteren, enorme voetafdrukken die we volgen. Heel spannend, zo dichtbij te zijn. We spotten een paar gigantisch grote mannetjes, de vrouwtjes zijn allang vertrokken met hun jong en zijn veel agressiever. De olifanten verdwijnen in het water maar later staan we heel dichtbij, toch wel enorme gevaartes!! We gaan weer terug en op weg naar ons huisje enorm veel baboos met jong vlakbij ons huisje dus deur goed op slot. We besluiten te gaan zwemmen, hebben enorm veel bijkijks want niemand kan hier zwemmen. Er worden veel foto’s van schoolkinderen die op bezoek komen, van ons gemaakt. We relaxen heerlijk bij het zwembad en genieten van de zon. We bestellen eten voor vanavond in het park restaurant.

1. Charlotte:
    4 augustus 2016
    Haha wat een dag. Lijkt wel een film. Kees: commercieel zwemlessen gaan geven met westers management!