6 augustus zaterdag

6 augustus 2016 - Axim, Ghana

We gaan ’s ochtends relaxen aan het strand, genieten van de rust en het mooie uitzicht. In de middag maken we een wandeling over het strand richting Axim, zo’n 1 uur wandelen. Dezelfde die Kees en Inge gisteren hebben gelopen. Onderweg langs lokale dorpjes weer veel oproer en veel kinderen die brownie brownie roepen (we raken er haast al aan gewend). Waar we nog niet aan gewend waren, is dat ze bij de dorpjes kort op het resort nu ook om ‘money, money’ vragen. Ze zijn hier dus van lollies, zoals aan het begin van de vakantie, snel naar money gegaan. Onze mond valt open van verbazing. Als we verder lopen, rennen ze een eindje mee en zwaaien. We lopen langs een vissersdorp waar mannen met de visvangst binnenvaren, het ruikt er ook zo. Ontzettend veel boten op het water en iedereen hangt wat op straat rond en gooit zijn vuilnis op straat, overal plastic en afval. Omdat het nu wat later op de dag is en zaterdag, is er in tegenstelling tot gisteren minder bedrijvigheid. We zien het fort van Axim en gaan vervolgens eten bij de concurrent van ons eigen resort. We waren er langs gelopen toen we bij het strand het dorpje in wilde lopen. We gaan met de taxi terug naar ons resort na geprobeerd te hebben af te dingen. De taxi rammelt aan alle kanten, toch worden voorzichtig alle hobbels en bobbels in de weg omzeilt. Terug in het huisje spelen we weer spelletjes en lezen nog wat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl