5 augustus vrijdag

5 augustus 2016 - Axim, Ghana

We ontbijten lekker uitgebreid in het luxe resort. Hier eten de mensen alleen ’s ochtends en ’s avonds dus wij proberen ons daarop aan te passen niet te lunchen maar extra veel te ontbijten. Dat lukt al goed!

Helaas gaat het al snel regenen al is het niet koud gelukkig. We besluiten dus lekker ouderwets spelletjes te doen in het restaurant/lounge/overdekt middelpunt van het terrein. Het regenen duurt maar kort zodat Kees en Inge een wandeling kunnen maken. Ze verkennen de kust doordat ze 1 uur wandelen richting het stadje Axim via het strand. Ze lopen via een vissershaven en worden continu ‘brownie, brownie’ genoemd. Dat roepen bijna alle kinderen (en soms volwassenen) als ze blanken zien. Dat is natuurlijk een grappige paradox. Veel mensen (mannen) in het dorpje zijn bezig met onderhoud aan de uit hout gesneden boten en het boeten van netten. Het ruikt er erg naar vis en de wandeling van 6,7 km zorgt ervoor dat ze besluit met de taxi terug te keren.

Ondertussen zijn Dominique en Simone aan het kajakken en verkennen via zee de omgeving. Op wonderbaarlijke wijze zijn we niet omgekiept! Veilig aan land gaan we chillen op het strand en volleyballen.