25 juli maandag

25 juli 2016 - Afadjato, Ghana

We worden wakker en zien dat het weer niet al te best is. Onze chauffeur heeft in de auto geslapen. We rijden naar het dorpje afzedfo waar we worden opgewacht op een gids van een wandeltocht (mount gemi) het is de een na hoogste berg in Ghana. Het dorpje telt 2500 inwoners en is oorspronkelijk gesticht door missionarissen uit Duitsland. Onze gids destiny brengt ons na een spirituele wandeling naar hoogste punt daar staat een kruis op ons te wachten samen met 1 miljoen vervelende vliegen. We zien alleen niet zoveel hoe het uitzicht eigenlijk hoort te zijn. Er is vrij weinig te zien dus we gaan naar beneneden klauteren. Hier in de bergen als het droge seizoen is kan het tussen 40 en 47 graden. In december hebben de kinderen hier vakantie.
We rijden naar Wli via hele slechte wegen het is de kortste binnendoor weg. De weg veranderd in een complete rivier want het regent hard. We zijn blij met de jeep en de chauffeur ze vormen samen een goed team. Hotsend en botsend komen we aan in wli. We spelen ’s middags spelletjes en ook onze gids moet eraan geloven. Helaas verliest hij, natuurlijk. Pappa vooral met de ‘manager’ en hebben een enorme klik. De manager wilt lessen westers managen. Voor het eten valt de elektriciteit ineens uit, inclusief de noodagrigator. We moeten ons behelpen met olielampen en zaklampen. Het hele dorp zit zonder behalve muziek in de verte. Achteraf blijkt iets verderop iedere avond het lokale gospelkoor van de kerk te oefenen op beginnersniveau. Dit tot ergernis van het personeel. Om half 12 ’s nachts schiet het ligt weer aan en de airco. Vandaag heeft ook de malarone (malaria medicatie) zijn bijwerkingen. We zijn allemaal niet lekker en wazig.

1. Charlotte:
    31 juli 2016
    Sjonge jonge wat een verhaal zeg! Een hele belevenis! Pas maar op dat Kees niet gaat solliciteren om koning te worden daar. Westers koningschap gaha en jullie emigreren! Gezellig voor de vliegen! Hoe is het met Inge?
    Wij zijn nu ook op vakantie, scheelt niet veel met jullie: regen en vliegen en spelletjes spelen. En electriciteit hebben we ook al niet! Verder zijn we onze eigen chauffeur op de motor dat is het enige verschil. Alle gekheid op een stokje: jullie maken een bijzondere reis! Voorzichtig he in het donker... Liefs Charlotte
  2. Opa piet/oma joke.:
    31 juli 2016
    Reactie op 25 juli,let goed op betreft je gezondheid.Maar toch goed dat jullie een gids hebben.Het is avondtuurlijk, de foto"s en films zullen bij thuiskomst ons wel doen verrassen.