2 augustus dinsdag

2 augustus 2016 - Nkoranza, Ghana

Na het ontbijt krijgen we een uitgebreide rondleiding over het terrein. We zien de diverse therapie lokalen o.a. naaiatelier, kralen rijgen, we zien de snoozle ruimte en de fysio. Ze verkopen zelfgemaakte producten in hun winkeltje. Ze hebben er ook dieren ezels en varkens. Het is voor ghana een van de betere huis voor gehandicapten. Er is groep studenten uit Engeland actief die als vrijwilligers een strak dagprogramma hebben gemaakt en wat wordt gebruikt door had in hand. We worden uitgezwaaid en gaan naar een internet cafe. Het cafe is echt zoals vroeger een paar computers waar je op kan. De inwoners van de stad maken van dit gebruik om te printen veel mensen hebben thuis geen computer en printer. Je betaalt achteraf hoelang je op de gebruik maak van de computer. We uploaden de foto’s. Na anderhalf uur staan ze op de deze site (het systeem is errug traag). We kopen onderweg wortels en een soort oliebollen aan de straat als lunch. Het deeg is luchtiger dan oliebollen. We arriveren in de namiddag aan het meer bij ons guesthouse lake view, liefelijke rieten chaletjes. We eten er heerlijk ’s avonds en spelen spelletjes.

1. Charlotte:
    5 augustus 2016
    Wow oliebollen in Ghana! Wat een geduld in dat internetcafé! Maar voor ons wel errrrrrug leuk! Grtjes!
  2. Opa piet/oma joke.:
    6 augustus 2016
    Daar zijn we weer,jullie hebben al vele dorpen gezien,hoe de mensen kunnen leven in die omstandigheden,dus opa piet denk bij thuis komst,dat jullie veel zelf kunnen maken!!! Groetjes de HANDY-MAN.